ورزش و جلوگیری از پیری زود هنگام سیستم قلبی عروقی بر اثر دیابت نوع 2

 یکی از امور مسلم زندگی برای همه ی افراد پیر شدن است، البته روند پیری برای همه با یک سرعت نیست . براساس تحقیقات اخیر که در هفته ی جاری ارائه گردید، سیستم قلبی عروقی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نسبت به افراد غیر دیابتی  سریع تر روند پیری را طی می کند. با این حال ، ورزش می تواند از پیری زودرس جلوگیری کرده و پیری سیستم قلبی عروقی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را به فرایند طبیعی پیری در  افراد غیر دیابتی نزدیک نماید.

Fitnessیا تناسب اندام با افزایش سن کاهش می یابد به حدی که یک فرد سالم به ازاء هر دهه افزایش  سن بعد از سن 40 یا 50 سالگی ، ده درصد از  تناسب اندام خود را از دست میدهد. با این حال، تناسب اندام  درافراد مبتلا به دیابت نوع 2، بیست درصد نسبت به افراد غیر دیابتی کمتراست. این یافته ها درمورد نوجوانان، افراد بالغ میانسال وسالمندان مبتلا به دیابت صدق می کند. بنظر می رسد، دیابت بیست درصد مالیات بر سطح تناسب اندام شما  درهر مرحله از زندگی اعمال می کند.

محققین می گویند نه تنها بیماران دیابتی  در مورد  انجام ورزش مشکل دارند بلکه درمورد فعالیت های روزانه ی خود نظیر قدم زدن  تا فروشگاه جنب خانه اشان نیز دچار مشکل می شوند.

به گفته ی دکتر Huebschmannاز دست رفتن تناسب اندام در این افراد مبتلا به دیابت نوع 2  میزان مرگ و میر را افزایش می دهد و همچنین  سبب افزایش خطر ناتوانی حرکتی زودهنگام دراین افراد می شود. خبر خوب این است که تمرینات ورزشی می تواند از میزان تأثیرات پیری زود رس بکاهد. تحقیقات نشان می دهد که بعد از 12 تا 20 هفته ورزش منظم، تناسب اندام در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می تواند تا حدود 40 درصد بهبود می یابد اگر چه میزان تناسب اندام بطور کامل همانند افراد غیر دیابتی به سطح  طبیعی خود باز نمی گردد.

 به گفته ی دکترHuebschmann   :خبر بسیار خوب اینست که اختلالاتی که توسط دیابت ظهور می کند دائمی نیستند وامکان بهبود وتغییر آنها وجود دارد.

 کمک به افراد دیابتی برای انجام ورزش و انجام تحقیقات  در این زمینه  و غلبه بر  موانع فعالیت های فیزیکی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 سبب افزایش امید این افراد می گردد و از سوی دیگر تمرینات ورزشی به آنها در کاهش خطرات قلبی عروقی این بیماری کمک می کند.  خانم دکتر Huebschmannافزودن 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط را در هفته  به زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 توصیه می کند.

به گفته ی دکتر Huebschmann: اکثر افراد مبتلا به دیابت از نظر فیزیکی غیر فعال  هستند در حالیکه به گفته ی این افراد توصیه ی پزشک به آنها فعالیت بدنی بیشتر است. این نشان می دهد که بین آنچه باید انجام می دهند و آنچه در واقعیت انجام می دهند  تفاوت بسیاری وجود دارد.

دکتر Huebschmannو همکارانش درحال حاضر در حال بررسی مداخلاتی مانند فرستادن پیام یا فرستادن تذکراتی بصورت اتوماتیک برای افراد دیابتی  برای کمک به آنها در رسیدن به اهداف ورزشی هستند.

اومی افزاید : دیابت نوع 2 تأثیرات فاحشی بر سلامتی افراد دارد اما می توان با مداخلات ساده ای نظیر پیاده روی سریع یا انجام فعالیت های فیزیکی این اثرات را کمتر نمود که البته اکثر افراد مبتلا به این بیماری قادر به انجام این مداخلات ورزشی ساده هستند.

 منبع: www. sciencedaiy.com/releases/ 2012/10/121010161849.htm